במהלך השבת: טילים על עוטף עזה ומרכז הארץ; צה"ל תקף מטרות

מערכת האתר 3 Comment on במהלך השבת: טילים על עוטף עזה ומרכז הארץ; צה"ל תקף מטרות

מאות שיגורים ואזעקות מאז כניסת השבת | מטח ירי כבד נורה לפני יציאת השבת מרצועת עזה לגוש דן. אזעקות נשמעו בסביבות השעה 18:00 בדרום תל אביב, בת ים, חולון, אזור וראשון לציון | כתבינו קובי פינקלר מעדכן כי מערכת כיפת ברזל הופעלה במרכז, ויירטה שתי רקטות בשמי בת ים. שתי רקטות נוספות נפלו בים סמוך לתל אביב. לפי שעה, לא דווח על נפגעים או נזק כבד | כל הפרטים מתעדכן

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תל אביב, שדרות ואשקלון על כוונת הג'יהאד האיסאלמי: אזעקות נשמעו במהלך השבת בגוש דן, ולראשונה מאז תחילת מבצע "עלות השחר" נשמעה אזעקה גם בתל אביב. מעט אחרי השעה 18:00 נשמעו אזעקות בראשון לציון, חולון, בת ים, תל אביב, יבנה, אשקלון ושדרות. מכוניות חונות נפגעו באשקלון, לא היו נפגעים. רקטות נפלו בים מול חופי המרכז וליד קיבוץ במועצה האזורית אשכול פרצה שריפה בעקבות נפילת פצצת מרגמה.

על רקע איומי חמאס, ראש הממשלה יאיר לפיד כינס הערב הערכת מצב והתייעצות בנוגע להר הבית, וההסלמה בכלל במטרה לאפשר על שמירת השגרה בתשעה באב. בהערכת המצב השתתפו, שר הבט"פ, עמר בר לב, וראשי משרד החוץ, השב"כ  ומשטרת ישראל. בהתייעצות לקראת הקבינט השתתף ראה"מ החליפי, נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ. ישיבת הקבינט תיערך בהמשך.
בדיון השתתפו מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"ל משרד הבט"פ תומר לוטן, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, ר' המל"ל ד"ר איל חולתא, ר' השב"כ רונן בר, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, ר' אמ"ץ אלוף עודד בסיוק, מזכיר הממשלה שלום שלמה, ר' הסגל דני וסלי, היועץ המדיני לרה"מ יאיר זיוון, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב דורון תורג'מן, ר' אג"מ ניצב סיגל בר צבי וגורמים נוספים.
לפיד שוחח בצהריים בטלפון עם ראשי הרשויות בדרום ועדכן אותם בהתקדמות מבצע "עלות השחר" ובהערכות להמשך. ראש הממשלה הדגיש כי יש לוודא שהתושבים יקשיבו להנחיות פיקוד העורף, ואמר כי הן מצילות חיים. מלשכתו של לפיד נמסר כי ראשי הרשויות הביעו תמיכה במטרות המבצע, ואמרו כי תושבי העוטף חזקים ויש רוח גבית להמשך קיום המבצע עד להשבת הביטחון לאזור.

רה"מ החליפי יאיר לפיד הזמין למחר לאור המצב הבטחוני וכמתחייב בחוק, את ראש הממשלה לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו לעדכון בטחוני יחד עם מזכירו הצבאי. המועד המדויק יקבע בין הלשכות.

באתר ווינט נכתב כי בשעה 16:15 מטח רקטות לשדרות, וכחצי שעה לאחר מכן נשמעו אזעקות גם באשקלון ובנתיבות. כל העת נמשך גם ירי הרקטות והפצמ"רים למועצות שער הנגב ואשכול. במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף ברחבי הרצועה כחלק ממבצע "עלות השחר", ולפני הירי לאשקלון דיווחו הפלסטינים על הפצצת בית בבית חאנון שבצפון הרצועה.

על רקע מצב החירום, השירות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך פתח את קו הסיוע הרגשי. מספרו: *6552, שלוחה 5. או בטלפון 073-3983960 שלוחה 5. הקו החל לפעול והוא נותן מענה לתלמידים, הורים ואנשי חינוך.

מדוברות והסברה במשרד החינוך נמסר כי הוא הוא ימשיך לפעול גם מחר (א') ולאורך כל השבוע, בין השעות 20:00-8:00. בימי ו' בין השעות 14:00-8:00. ככל שיידרש, הקו ימשיך לפעול גם מעבר לשעות אלו.

במקביל, פועלים צוותי המקצוע של המשרד כדי לתת מענים חינוכיים, בין היתר, גם לתלמידי כפרי הנוער והפנימיות. אתמול נקלטו בכפר הנוער בן שמן תלמידי קייטנת רווחה מהדרום. המשרד ממשיך לעקוב, לנטר מענים ולתת אותם בכל מקום בו הם נדרשים.

משרד הבריאות מעדכן במספרי הטלפון של מרכזי החוסן ובמספרי מוקדי קופות החולים: מרכזי חוסן בדרום: אשקלון – 2452*. חוף אשקלון – 08-6775598. אשכול – 08-9965264. שדרות – 08-6611150. שער הנגב – 0512266275. שדות נגב – 08-9941091. נתיבות אופקים מרחבים – 055-3063863‎. מרכז חוסן הבדואי – 0722212788. מוקדי קופות החולים: כללית 03-7472010 מכבי *3555 לאומית 1700507507 *507 מאוחדת *3833

עוד מסרו כתבי ווינט כי בצהריים אחת מהרקטות ששוגרו פגעה ישירות בבית בשדרות. זה היה בשעה 14:00, אז נורה מטח כבד מעזה לעבר דרום ישראל, ואזעקות נשמעו בין היתר גם באשדוד ובאשקלון. המשפחה שבביתה פגעה הרקטה בשדרות הייתה בממ"ד, ולא נפגעה.
כתבינו קובי פינקלר מוסר כי במקביל למטחי הרקטות הבלתי-פוסקים, ממשיכה ישראל בתקיפות יעדי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. בסביבות השעה 13:30 הפציץ חיל האוויר בניין בן חמש קומות במרכז העיר עזה. דקות לפני שהופצץ, כלי טיס ירה עליו כאזהרה בהתאם לנוהל "הקש בגג" – במטרה להביא לפינויו מאנשים.
בהמשך תקפו מסוקי קרב ולוחמי יחידת מגלן עוד ארבע עמדות צבאיות של הג'יהאד – אחרי שבבוקר הותקפו שבע עמדות כאלו. עוד הותקפו מהאוויר שני מחסני אמצעי לחימה ימיים שמוקמו בבתיהם של פעילים מהכוח הימי של הג'יהאד. מאוחר יותר תקפו כלי טיס שלושה קני מרגמות לשיגור פצמ"רים של הג'יהאד האיסלאמי.

 



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    שעזה תישרף אמן יהא שמי רבא!!!!!

  2. 2

    עזה זיכרונה ליברכה

  3. 1

    פחות אחד יותר נחמד